Voorpret in volle gang!

7 januari 2020

Januari 2020

Onze agenda staat vol met reminders, omdat onder andere in de Nationale parken de boekingen alvast kunnen worden gedaan op bepaalde startdatums.

Op Vancouver Island, Pacific Rim National Park zijn de locaties dun bezaaid en aangezien we veel kilometers moeten rijden wil je wel graag een plaatsje hebben, vooral omdat we ook in het weekend zitten. Twee dagen Wild Pacific Ucluelet RV campground is gereserveerd, zodat we de trails meteen vanaf de camper kunnen beginnen (https://www.wildpacificcamp.com/). Tofino en Pacific Rim NP met hun spectaculaire stranden zijn binnen handbereik. Maar 6 RV plaatsen heeft deze RV campground en dus heerlijk klein van opzet en als kers op de taart ook nog mooi aan het water. We zijn erg content met deze locatie.

Aan de oostkant van Vancouver Island nabij Campbell River hebben we een locatie voor twee dagen gereserveerd op Browns Bay waar Johnstone Strait nauwer wordt.  De kans om walvissen, orca's, dolfijnen, zeehonden, zeeotters, beren en zeearenden te spotten is hier groter.  Vanaf de kleine haven die deze bay heeft kunnen kleinschalige activiteiten worden ondernomen.

Vanaf Vancouver Island naar Jasper doen wij geen RV campground boekingen, hier laten we de vrijheid zijn beloop. Ten slotte reizen we nog net... redelijk voor de grote meute aan en zijn de RV camps dichter bezaaid.

Aangezien wij in de National parks in de weekend aankomen en omdat de camper staplaatsen dun bezaaid zijn, maar ook snel vollopen hebben we op het boeking startsignaal gewacht van de Canadese NP site. (uiteraard op voorhand een account aangemaakt).
De uitleg van TiogaTours die we per mail hadden ontvangen heeft er voor gezorgd dat we alle reserveringen die we wouden daadwerkelijk zijn gelukt. Door de drukte werkte soms de NP boekingsite (https://reservation.pc.gc.ca/Home.aspx) niet meer, maar om klokslag 16:00 (8:00)  is met één druk op de knop alles gelukt.

-  Jasper NP 2 dagen
-  Banff  NP Lake Louise 2 dagen
-  Kootenay NP 1 dag
-  Banff  NP 1 dag

Na Yoho NP  geld het wie het eerste komt wie het eerste maalt,  maar tussen Glacier NP en Mount Revelstroke NP zijn ook weer andere aanbieders inzake camper plaatsen. Dus ook hier vrijheid en flexibiliteit ingebouwd. Nabij Banff net buiten het National park (Canmore, Kananaskis) zijn ook weer meer vrijheid en flexibiliteit mogelijkheden, dus laten we onze reis weer de vrije loop.

Met bovengenoemde acties hebben we de vrijheid behouden met flexibele dagen en risico's verbannen, zodat we echt volop en optimaal van de natuur kunnen gaan genieten. Op deze voor ons strategische plekken kunnen we bijvoorbeeld later aankomen. Wij kunnen trails (vanuit camper) en reistrips meteen beginnen zonder eerst het National park in en uit te rijden en dan te staan op locaties buiten de NP die twee tot driemaal duurder zijn.

Groet M en A

Van reisblog naar fotoboek